Перевод:
Разработчики перестарались в попытке сделать гарнизон настоящей базой игроков. Теперь многие вещи, которые ранее добывались в открытом мире (вроде руды и травы) проще фармить внутри своего гарнизона.
В Дреноре популярность альтов достигла максимального пика, поскольку прокачка стала быстрее и проще. Но при этом альты не должны служить “фермами” для основного персонажа.
В результате, в патче 6.2 нас ожидает нерф миссий на золото, которые получат общий для всего аккаунта диминишинг. Игроки не должны получать в 6 раз больше золота, имея 6 персонажей, и чувствовать себя вынужденными задавать миссии для всех из них.
Гарнизоны сейчас — путь наименьшего сопротивления к получению наград, включая рейдовые эпики. В патче 6.2 контент вновь вернется в открытый мир: Танаанские джунгли.
Миссии в доках будут реже, но награды за них очень существенны. Соратников в доках также меньше, зато ими проще управлять.
В будущем аддоне мы вряд ли увидим точную копию дренорских гарнизонов, но похожую механику вполне могут реализовать.
Оригинал:
The team wanted to be sure garrisons were adequately rewarding for players, as it was a core feature of the expansion. They wanted players to care about their garrison, upgrading it, building the buildings, getting resources and followers, and doing missions. Many systems that used to be part of the outdoor world were tied into the garrison this way. Professions and gathering a clear examples of this, as miners and herbalists could roam the world, gathering things to sell. Now everyone has ore and herbs in their garrison.
There was content in the world, but it was easier and more accessible to get the same things from your garrison.
Outdoor world content is the core of an MMO and tremendously important, so the lack of world content was a failing that really needs to be fixed.
Alts have become increasingly popular over the history of the game as leveling became faster and easier.
The team recognizes that many people play multiple characters. They prefer to see alts exist to serve themselves. You should have a healer alt because you want to heal, or another class PvP alt because you want to PvP as that class. The progression for each character should be on that character. Multiple alts shouldn't exist to serve your main character.
In Patch 6.2, the team is looking into having diminishing returns on an account wide level for missions that reward gold. It is a nerf, but alleviates some of of the pressure to have many alts. It is a problem when it scales linearly and having six characters gives you six times the amount of gold, making you feel like you have to log into them all every night.
Garrisons are the path of least resistance to many rewards, which is a problem. The team likes that the garrison is something for you to do when you can only log on for a short time. They don't want players to log on for hours and be unable to think of anything rewarding enough compared to spending a few minutes in your garrison taking care of things. Rewards are shifted back to the outdoor world in Patch 6.2.
Garrisons giving you loot from the next highest raid tier didn't work out well. When some guilds finished Normal and went to clear Heroic, they already had a good number of Heroic items and didn't need much loot.
Naval missions require less micromanagement. You have fewer followers, less frequent missions, and more meaningful rewards. Having to log in every 30-45 minutes to send followers out on a mission detracts from gameplay.
The current version of garrisons is tired to Draenor. You won't bring your buildings to Azeroth. The core gameplay of building a base, having followers, and other ideas would be nice to bring forward, but it won't take the same form as the garrison we have now.
The garrison and daily cooldowns constrained professions, moving away from feeling like a crafter and more like a collector of daily cooldown materials. Patch 6.2 gives you more significantly materials from your daily cooldown and sends you out into the world to find Felblight.
Долго можно говорить о нерфе миссий на золото. И о том каким образом они собираются это сделать. Тут у меня цензурных слов опять нет. Традиционно,
цитаты с форума:
То, что понерфят было ясно еще давно, но зачем вообще так делать, сначала все стакали соратников со сбором гарнизонных регов, понерфили и ввели новый перк с голдой, неужели многомиллиардная компания не могла проанализировать, что игроки будут стакать голд соратников и качать твинков, если даже обычным игрокам был очевиден профит?
Всё-таки странновато в нашей любимой конторе люди работают. Такое ощущение, что вахтовым методом. Одна смена создала Гарнизон как самую яркую фишку аддона, завязала на нём все основные сюжетные линии, в том числе и цепочку квестов на легендарное кольцо, практически все простые и удобные способы заработка различной игровой валюты, весь скудный крафт и профессии в целом... А потом заступила следующая бригада, посмотрела на результат работы... и давай всё ломать. Утиль - в топку, а то ишь чего удумали - с потрошения ящиков прибыль получать да эпики лутать, безобразие. Задания на золото - в топку, выкусите, буратины богатенькие. Хлев - в топку, айда собирать травку и рыбку ловить, а кто пошустрее да порисковее - ботов ставить, с авторами которых Близзард ещё не судились... Какая-никакая свобода выбора в аутдоре - в топку, жрите снова одну небольшую локацию, общую для обеих фракций, любая активность за пределами которой полностью лишается смысла с выходом 6.2.
И с американского:
Your intent is to make playing alts feel less mandatory, but the problem with your solution is that it has the effect of making them more mandatory since players need whatever little gold trickles in from them, and it makes playing them feel worse because you know they're basically being treated as second class characters even though they maintain first class costs. What you propose has ripple effects that apparently have not been considered. Increase rewards from world content before you even attempt to DR us elsewhere, otherwise it's a lose/lose proposition to the non-AH-players.
There's already enough poison in WoD. Please don't add more.
И возвращаясь к ответам. Все это очень убого и беспомощно звучит. Вот полностью весь этот кусок про гарнизон и профессии. И до кучи про альтов. Про то, что они перестарались с гарнизоном, но ведь это "core feature of the expansion". Про то, что они накосячили с миссиями на золото, и в этом почему-то виноваты альты, которые кому-то что-то должны или не должны. Про то, как они убили профессии и теперь пытаются реанимировать их введя Felblight. Все это печально.
Комментариев нет:
Отправить комментарий